Changing the Rules. Inclusive Language

Main Article Content

Vilda R. Discacciati

Abstract

Inclusive language reaches academic writing in a dissemination text and prompts us to review the current, standardized, dominant norm. To accept the authors' way of expression is an opportunity to make changes that allow us to accompany social changes from the academic text.

Article Details

How to Cite
1.
Discacciati VR. Changing the Rules. Inclusive Language. Rev. Hosp. Ital. B.Aires [Internet]. 2023Dec.29 [cited 2024Jul.2];43(4):224-6. Available from: //ojs.hospitalitaliano.org.ar/index.php/revistahi/article/view/326
Section
Controversy

References

Alcaraz MF Lenguaje inclusivo: manual de instrucciones para hablar con E. Anfibia. Universidad Nacional de San Martín. 2022 jun 6 [citado 2023 oct 26]. Disponible en: https://www.revistaanfibia.com/manual-de-instrucciones-para-hablar-con-e/.

Braun F, Sczesny S, Stahlberg D . Cognitive effects of masculine generics in German: an overview of empirical findings. Communications. 2005;30(1):1-21. https://doi.org/10.1515/comm.2005.30.1.1.

Fleitas-Guirland CC, Griffin-McNeil K. Un recorrido con los principales lingüistas y sus aportes más significativos. Rev Int Investig Cienc Soc . 2020;16(1):143-166. https://doi.org/10.18004/riics.2020.junio.143-166.

Mignoli L, coord. ¿Y ahora cómo se dice? Pensando el lenguaje no sexista e inclusivo en el Ministerio de Salud de la Nación [Internet]. Buenos Aires: Argentina. MSAL; 2022 mayo [citado 2023 oct 26]. Disponible en: https://www.argentina.gob.ar/sites/default/files/2023/01/y_ahora_como_se_dice_msal.pdf.

Moscoso Rosero MF, Varela-Huerta A. El “paper” como un campo de batalla: conversaciones académicas deslenguadas. Perífrasis. 2021;12(24): 204-222. https://doi.org/10.25025/perifrasis202112.24.11.

Quinteros PJ. Yo, tú, elle, nosotres, vosotres, elles. El lenguaje inclusivo: ¿tiene algo que ofrecer? [Internet]. Psyciencia. 2019 ene 14 [citado 2023 oct 26]. Disponible en: https://www.psyciencia.com/lenguaje-inclusivo-investigaciones/